Expozitia „De la sacrificiu la speranta” a artistului Mihai Topescu

In perioada 8 martie – 14 aprilie 2017,  Galeria SENSO a gazduit expozitia artistului plastic Mihai Topescu – „De la sacrificiu la speranta”. 

”(…) m-am nascut pe acelasi taram si sub acelasi semn stelar ca marele Constantin Brancusi, doar ca la 80 de ani diferenta. Traiesc si creez in spatiul sacru initiat de el in orasul meu natal, Targu Jiu. Spiritul sau m-a calauzit ca o lumina in viata, insa nu mi-a influentat arta. Nu pot decat sa fiu fericit ca Brancusi nu a descoperit sticla ca forma de expresie” – Mihai Topescu, artist plastic.

Cuvantul de deschidere a expozitiei a fost sustinut de criticul de arta Dr. Doina Pauleanu, director al Muzeului de Arta din Constanta.

Prin expozitia «De la sacrificiu la speranta» deschisa in spatiul deja consacrat al Galeriei Senso, Mihai Topescu isi asigura (cu argumente memorabile) vizitatorii, ca una dintre cele mai dificile si spectaculoase arte ale focului – si ne referim, desigur, la sticla –, modelata la temperaturi primejdios de inalte si in originala, maiastra elaborare, poate aborda motive majore, adeseori in registru dramatic, distantandu-se astfel de functiile decorative traditionale, considerate, o lunga perioada, minore (…)” – Dr. Doina Pauleanu, critic de arta, Directorul Muzeului de Arta Constanta.

In tendinta generala a miscarilor artistice, de a se ancora in realitatea imediata, unde povestea inlocuieste obiectul de arta, propun un alt tip de discurs, ca o alternativa. Dupa ciclul SACRIFICIUL – Sacrificiul uman, Sacrificiul spiritual sau Sacrificiul artistului, ca o continuare a acestei alternative, pe firul logic al acestui  tipar spiritual propun ciclul SPERANTA. Speranta ca un sentiment de incredere in viitor, de reusita, dar nu ori cum, ci prin MARTIRIU – suferinta, indurare, supliciu. O speranta ce o asteptam de la altii, dar si de la noi!   Cum ar fi posibil martirul daca nu ar exista calaul? Am incercat prin arta, eliberarea de codul unei mentalitati afectate de scepticismul si angoasa omului aproximativ si al operei aproximative a acestui inceput de secol. Am propus prin intermediul proiectelor mele vizuale o alternativa non-polemica la starea pe care arta contemporana, sceptica si reductionista o promoveaza cu atata insistenta. Refuzand asimilarea in acest concept al creatiei si valorii de moment propun un tipar  de exprimare al unei realitati umane si spirituale care este resimtita ca fiind cea profunda – Mihai Topescu

Acest eveniment este cel de-al doilea din acest an gazduit de Galeria Senso; pe 14 februarie a avut loc verisajul expozitiei Trei ipostaze stilistice… Anca Boeriu, Ana Ruxandra Ilfoveanu si Letitia Oprisan.