Galeria de Arta Senso din Bucuresti a reprezentat Romania la cea de-a IV-a editie a Targului International de Arta POSITIONS Berlin Art Fair din Germania, care a avut loc in perioada 14 – 17 septembrie 2017, la Arena Berlin (Eichenstraße 4).
Galeria Senso a participat la acest eveniment cultural de mare anvergura din cadrul BERLIN ART WEEK cu artistii Edith Torony, Nicolae Moldovan si Ion Anghel, fiind sustinuta de Catena Grup, prin Programul Catena pentru Arta.
La Targul International de Arta POSITIONS Berlin Art Fair (www.positions.de), care a avut un impresionant spatiu expozitional de peste 6.500 mp, au mai fost prezente renumite Galerii de Arta din Germania (Berlin, Köln, Bonn, Nuremberg, Hamburg, Munchen, Stuttgart, Darmstadt, Frankfurt am Main, Leipzig, Hanovra, Heidelberg, Reutlingen, Weimar, Ahrenshoop, Greifswald, Aach, Baden-Baden), Polonia (Varsovia, Poznan), Franta (Paris), Austria (Viena), Marea Britanie (Londra, Birmingham), Olanda (Amsterdam), Letonia (Riga), Spania (Barcelona), Grecia (Atena), Lituania (Vilnius, Kaunas), Canada (Toronto), Japonia (Tokyo).
„Lucrarile cu titlul Party Is Over, realizate in 2015 de Edith Torony („cu resturi lasate de oameni pe malul marii, dupa ce acestia s-au simtit bine”), sunt urmate de cele numite Periphery of Memory, in care elemente obiectuale dezarticulate par sa isi caute noi resorturi de legitimare, pentru a ajunge treptat (si o citam pe autoare) „la seria Junkyard Symphony, oda haosului, a reconstructiei, a recompunerii, reducand totul la un loc de joaca reciclat, o lume second-hand specifica timpurilor noastre, de care nu ne mai putem dezice”. Cele mai multe panze din actuala selectie fac parte din ciclul Junkyard Symphony; li se alatura, ca lucrari individuale sau ca intrupari ale unor preocupari mai largi, Lapis Ex Coelis, The Broken Gnome, Nocturne, Playground, Chemical Wedding, Periphery of Memory. Culoarea este pentru Edith Torony un instrument indispensabil de reprezentare: intensa pana la stralucire, uneori chiar electrica, poate fi transparenta, diafana sau umbrita de tensiuni; vie, dezinvolta, fixeaza, delimiteaza si unifica, analizeaza ori abstrage, nuanteaza, valoreaza, transmite sau sugereaza” – Dr. Doina Pauleanu, critic si istoric de arta, director al Muzeului de Arta Constanta.
Nicolae Moldovan: „Simplificarea formei pana la esenta m-a preocupat dintotdeauna, ajungand sa fie ideea de baza a lucrarilor mele. Formele curate, esentializate se desprind din formele arhaice ale artei ceramicii neolitice, de la care am imprumutat tehnica de modelare si decorare a obiectelor, adaptandu-le sculpturilor mele, sculpturi care traiesc in primul rand prin forta formei principale (forma mama) care, din cand in cand interactioneaza cu elemente de o alta consistenta si materialitate (lemn, metal). Intr-o lume cu lucruri complicate, in care obiectul artistic trebuie sa fie cat mai socant si violent, ma intorc la forma simpla, curata si pretios patinata, incercand sa aduc o oaza de calm si aparenta simplitate in aceasta lume”.
„Ion Anghel lucreaza mult, revine (uneori in salturi) si adauga, despovareaza, dezarticuleaza, preface, atacand locul comun, traseele, conotatiile, asamblarile previzibile. Ii plac dificultatea, experimentul,mutatiaobiectelor, semnelor si sensurilor; poate gandi si crea, cu egala virtuozitate, atat in plan cat si in spatiu; limbajul utilizat evita agresivitatea, potentand firescul, cursivitatea, inventivitatea”. – Dr. Doina Pauleanu, critic si istoric de arta, director al Muzeului de Arta Constanta.
Galeria Senso nu este la prima participare la evenimente de talie internationala. In anul 2014, a fost prezenta la Targul de Arta Contemporary Art Ruhr (C.A.R), cu artistii Anca Boeriu, Marius Burhan si Eduard Duldner, iar la editia din 2015,cu graficiana Ana Stefania Andronic (Buzu).
De asemenea, a participat la editia 2015 a Targului de Arta ArtSafari cu artistii Ana Stefania Andronic (Buzu) si Corneliu Vasilescu, iar in 2017, cu Ana Stefania Andronic (Buzu).