În miezul lucrărilor mele se află misterul identității, locul nostru în peisajul înconjurător și cum putem să ne conectăm unii cu ceilalți. Speranțele mele sunt ca prin artă să pot să-l transpun pe privitor într-un alt spațiu, unul care întotdeauna este reflectat și de cele mai multe ori omis. Printr-o reprezentare ”cu acuratețe a realității” eu doresc să îi ofer privitorului o nouă perspectivă emoțională în care să putem aprecia o afinitate cu ceea ce este nevăzut și aflat în subconștientul nostru.
Doresc arta mea sa nu trebuiască doar sa fie privită și admirată, ci creată cot la cot cu artistul, atacată, iubită, urâtă, arestată; ceea ce propun eu în schimb, ține de un anumit blocaj în a a face o diferențiere între cele două momente. Vizual, lucrările exercită, într-adevăr, un anumit fetișism al contemplației, până în clipa în care contemplația declanșează impulsul aproape atavic de a mângâia obiectele acelea vivipare, iar acesta este momentul când facem saltul înapoi la contemplație, rezultând astfel o vizionare prin aproprieri și depărtări consecutive.
Introducerea de căi de comunicare intre spectator și lucrare prin metode foarte directe, amplasamentul și construcția acestora fac ca privitorul sa fie în “bătaia de acțiune” a lucrării în permanență, de la zgomote alerte pana la vibrații de joasă frecvența, căci ele sunt concepute pentru a atrage atenția asupra lor și a genera o reacție, un sentiment de scurtă durată, un mic ”high”.
În ultimul timp am ales să lucrez cu materiale ce par organice, animalice, insoțite de led-uri, lasere, pungi cu aer, excrescențe cu aspect organic, neorealist. Adăugate în proporții adecvate în creuzetul laboratorului de creație, componentele au avut toate șansele să dea la iveală acești ”frankensteini” care numai în aparență ne oferă totuși siguranța liniștitoare că așa ceva nu există încă, doar transmit apropo-uri spre chirurgiile „estetice”, protezele, implanturile “omul cyborg” și până la gadget-uri și pastile de slăbit voluntar. Dacă vom cupla toate aceste exemple la un terminal de vizualizare – smartphone, tabletă, laptop, tot atâtea excrescențe inseparabile ale omului contemporan – vom avea drept rezultat un portret robot al umanului nu departe de „pufoșeniile” ingenui expuse. Încerc să mă consider, de aceea, un realist, nevoit să-și exprime în metafore vizuale ceea ce ni se întâmplă deja.
Ca un actor cu mai multe roluri, îmi asum creația artistică în mai multe distribuții: În mediul de video art sunt atras de satira cinică a imaginii video, o combinație intre cadre vizual stimulate, regizate dintr-o perspectiva cineastică suprapuse cu o satiră de calibrul “4chan”, simplistică a genului GIF art. În trecut m-am folosit de limbaje de programare, engine-uri de jocuri și montaj video pentru a genera / reda proiecții video.
Iar în mediul 2D încerc sa creez realități exprimate prin pictura realistă ce uneori au o notă satirică alteori sentimentală, însoțite de un colaj de caractere decorative suprapuse folosind materiale diferite. Vizual ele sunt monotipice, reprezentând o singura idee sau personaj ce dorește sa transmită o soluție ”în reflecție” la backgroundul meu în grafică, unde culoarea este folosită mai puțin și alb-negru este metoda de rezolvare. Din punct de vedere cromatic nu mă limitez, în general folosesc ceea ce cere lucrarea pentru a da o nota realistă, în schimb adițiile decorative sunt contrastante și sărăcăcioase în culoare.
MICLOŞ ALEXANDRU PAUL Alex.M
Data naşterii : 24 august 1988
Domiciliul: Bucureşti, Calea Griviţei Nr.160, bloc B etaj 9, ap 42, sector 1
Telefon : 0727 203792; 021-2222152
E-mail: [email protected]; [email protected]
Limbi străine cunoscute: Engleză- nivel mediu; Franceză-nivel slab; Italiană -nivel slab
Membru Uniunea Artiștilor Plastici – filiala Multimedia din 2011
Studii:
2012 iunie : Master în arte grafice la Facultatea de Arte Plastice UNARTE Bucuresti
2010 -2012 Studii de Master la UNARTE Bucuresti – Facultatea de Arte Plastice, Secția Grafică
2010 iunie: Licenta în arte grafice la Facultatea de Arte Plastice UNARTE Bucuresti
2007 -2010 - Universitatea Naţională de Arte Plastice, Facultatea de Arte Plastice, Secţia Grafică
2003 -2007 - Liceul de Arte Plastice „Nicolae Tonitza” Bucureşti – arte grafice
2001 -2003 - Liceul de Arte Plastice „Nicolae Tonitza” ciclu gimnazial
1995 -2001 – Şcoala Generală Nr.3 Bucureşti
Burse obținute:
- 10 august -10 septembrie 2010 – Bursă de creație la Perugia, Italia, acordată în cadrul Protocolului de colaborare dinter Centrul cultural Palatele Mogoșoaia și Serviciul de politici europene din provincia Perugia, pentru cea mai originală lucrare de licență.
- 29 ianuarie – 14 mai 2011 – semestrul de primavara la Pont Aven School of Contemporary Art - curs de media, instalații, video – profesor Horatio Law
Activitate profesionala și participări la expoziţii:
- 3-5 aprilie 2015 – Steampunker –Agregator de Artă Digitala si New Media, la Palatul Stirbei
- decembrie 2014 – expozitie colectiva 8 ART EXPO la hotel Mariott, Bucuresti
- 24-26 octombrie 2014 la Targul International de Arta Contemporana Ruhr (C.A.R.) Essen ,Germania, prin Galeria Kunst Art –Bochum
- ianuarie - septembrie 2014- operator text imagine la Electronic Arts
- februarie 2013- scenografie și proiecție video pentru spectacolul de arte marțiale al Clubului Shanghai – Wushu la Teatrul de pe Lipscani
- 12 iulie 2012 – „Prima si ultima bienala de rezultate” la Platforma MNAC – lucrare master – Ün sclav contemporan” -instalație
- 10 martie 2012 – participare la BYOB ediția Bucuresti la Platforma MNAC
- mai 2011 – Pont Aven, Franța - expoziția colectiva ALIAS : video „Octopus” și grafica - concept afiș de expoziție
- Iulie 2010 – Expoziție colectivă - Licență Grafică la Galeriile Simeza
- Iunie 2010 – Expoziție colectivă - Licență secția Grafică la Palatele Mogoșoaia
- 2009 Expoziţia colectivă a studenţiilor secţiei de grafică „Lecţia de gravură” la Muzeul Cotroceni şi la Institutul Cultural Român
- iunie 2009 – participare la ediţia Street Delivery
- Voluntariat la Asociatia React - Fabrica de Bine: instructaj cu personalul in DTP si operarea pe imprimante industriale Mimaki jv33.