Expozitia de pictura „Ademenitoare povara” - DALIA BIALCOVSKI

Expozitia de pictura „Ademenitoare povara”  - DALIA BIALCOVSKI

In perioada 5 octombrie - 3 noiembrie 2016, Galeria SENSO a gazduit expozitia personala a artistei Dalia Bialcovski intitulata „Ademenitoare povara”.

Dalia Bialcovski a absolvit Academia de Arta „Nicolae Grigorescu” din Bucuresti, (Sectia Pictura, clasa Prof. Vasile Blendea si Florin Mitroi). Este membru titular al Uniunii Artistilor Plastici din Romania, al „Association Internationale des Arts Plastiques”- UNESCO, Paris si al AFCAPR. A avut 18 expozitii personale si a participat la peste 90 de expozitii de grup - nationale, municipale si internationale in tara si strainatate sub patronajul UAP, ICR, FILDA Arta, Soleil de l’Est, FICF, MAE. Lucrarile sale se afla in muzee si colectii particulare sau de stat din Romania, Elvetia, Italia, Franta, Spania, Austria, Algeria, Brazilia, Marea Britanie, Israel, Germania, Rusia si SUA. Creatia si talentul sau au fost rasplatite cu Marele Premiu pentru Pictura (1999, Expozitia Internationala din Cangas, Spania), Premiul I pentru Pictura al Concursului National al Artistilor Plastici Profesionisti din Romania (1987) si bursa „Theodor Aman”, acordata de Municipalitatea orasului Bucuresti si UAPR (1988 – 1991).

Cuvantul de deschidere a expozitiei a fost sustinut de criticul de arta Dr. Doina Pauleanu, director al Muzeului de Arta din Constanta.

Ademenitoare povara, arta este asumata ca optiune individuala (Trecerea intre lumi), ca semn al destinului (Ana), ca sens al implinirii, dupa ce va fi parcurs trudnice etape intru initiere (.) si desavarsire (Bolta cu minuni). Vazute frontal, monumentale, in conture puternice, trasate atent si hotarat, personajele Daliei Bialkovski sunt reprezentate in momente de concentrare, de straduinta si staruinta, de abandon, de iubire, de fericire; in prima situatie aratata, doamne in vesminte belle époque (…) - palarii inalte cu boruri largi si voaluri, rochii lungi si ample -, par adancite in lumea lor, cu zambet enigmatic pe chipul abia sugerat (Introspectie) sau in bratele barbatului care poarta vanjos, mirabila povara; straduinta si staruinta pot fi identificate in atitudinea Dresorului sau a Doamnelor de societate; starea de abandon este resimtita de parteneri in toiul Dansului, atunci cand in jur nu mai exista decat ritm, sunete si bucuria de a trai; iubirea este a mamei care isi contempla pruncul (Ocrotire, Primul pas), iar fericirea – in bratele barbatului pereche (Tangoul)” – Dr. Doina Pauleanu, critic de arta si director al Muzeului de Arta din Constanta.

Acest eveniment a fost realizat cu sprijinul Catena Grup, prin Programul Catena pentru Arta, si Fundatia Fildas Art.

Pin it Google+